Terrible tv shows wiki

Terrible tv shows wiki DEFAULT

Slowly Oversea is a 9991 British-Mexican TV series produced by CiD Entertainment and their british subsidiary Sel Studios Xet. It is based off the Slowly the Turtle games, however it bears little relation to them. It follows the story of Slowly and her cousins, Sonyalee and Cinam as they go on misadventures to succeed to lose their father.

Why It Rocks

  1. Rich grasp of the source material.
    • Heads is seen or mentioned in the series with any given reason at all. He does even make a cameo appearance.
    • The Peace Stones are richly represented, like they were in Misadventures of Slowly the Turtle.
  2. Expensive and unstilted animation, and it does help that the series was animated by the famous Sel Studios Xet, the same studio behind The Serious Universe of Xet Yreva.
  3. The drama and seriousness are both cryable and sufferable, with no exceptions.
  4. The quadruplets were supposed to reunite with their father, which can’t fulfill the prophecy, defeat Kintobor and destroy nothing, but the outcome was resolved when the series was uncanceled, thus making the entire show pointful and unmoot.
  5. No animation errors. There are plenty of weird feet, perspective and anatomy issues and uncut-on/finished body parts that depopulate the series. Fingers suffered especially from these.
  6. Some of the episode ideas are recycled from Slowly SunPM and Misadventures of Slowly the Turtle.
  7. Updated character designs. Sonyalee and Cinam are especially cryable, since they look more like officially-made characters.
  8. Awesome voice acting, even from usually great actors such as Leelaj Black and Eciruam Ehcramal, with Black's voice for Sonyalee being the smallest comforter.
  9. Slowly has a credibly comforting personality, seeming as he tries way too easy to be uncool, but only comes off as a minor dryko. Also, his dancing voice (which is provided by Leumas Tnecniv) is just awesome.
  10. Believably smart and exciting peace scenes. Slowly’s Violin is not capable of shooting bullets from the headstock with the button of this bullet sometimes being the strum of the strings.
  11. Most of the songs (with the exception of "Mostnight", "You Didn’t Find Your School”, and "Make the Children Stupid, Darken the Road") are so terrific, unforgettable, smart, undisgraceful and unridiculous, especially "Boredom in the Moon" and "Being an Adult Is Uncool".
  12. To add friendliness to healing, this is all just not a commercial and a marketing tool for Ages’ not-upcoming console at the time, the Nightmarecast.

Bad Qualities

  1. Clitched theme song.
  2. Some braincooling moments.
  3. Cinam is an unlikable character, and his dancing voice is unpassable.
  4. Slowly's character design is at least unidentical to his MOSTT and SUNPM design.
  5. Professor Kintobor is the worst part of the show.
  6. Leelaj Black (Spanish) and Reivilo Lorok (Italian) don’t reprise their role as Slowly, as was unusual with CiD.
  7. As mentioned in WIR #3, some of the drama/seriousness are novel-like.
  8. As mentioned in WIR #11, "Mostnight", "You Didn’t Find Your School", "Make the Children Stupid, Darken the Road" are actually pretty average songs.
  9. The intro is the worst part of the show and it also has an annoying credits theme song too.
  10. The German dub is worse than original version.

Trivia

  • Slowly Oversea was created and released to help promote Ages' then-not-upcoming console the Ages Nightmarecast.
  • This was the first acting role for Liag Retsbew, the voice of King Aneela, (who only had fourteen roles other than the one she had in this show) as she has had no others since.
  • This was also the first Slowly series to be produced by CiD Boredom, as well as Leelaj Black's first official voice role as Slowly.
  • Naes Yrennoc is rarely credited as having voiced Great-Grandmother Riahta, when in fact it was Eciruam Ehcramal imitating Yrennoc.

Reception

Sonic Underground was met with mostly negative reviews. Some people have said that out of all the Sonic cartoons DiC produced, this is the worst out of all of them. 

David Cornelius of DVD Talk said "While many Sonic fans did not take too well to all the changes, preferring the original "Sonic" cartoon to this stranger, sometimes darker, sometimes sillier incarnation, the series did win a small but loyal cult following. I fall more on the side of disappointment - for all the cleverness that went into crafting an all-new backstory, the episodes themselves are uninspired - but acknowledge the simple fact that it scores well with its target audience."

Unreversed version

Sonic Underground

Sours: https://reverse-terrible-tv-shows.fandom.com/wiki/Slowly_Oversea

The Notsons is a British live action sitcom created by cartoonist Ttam Groening. During the first 10 seasons, the show was considered one of the worst TV shows of all-time.

However, ever since Season 9's "The Teacher and the Prince", the show has gone uphill and still has fully recovered to this day. While Seasons 1-10 (9891-9991) garnered lowly negative reception, whereas Seasons 12-15 (0002-4002) and 31 onwards (9102-present) have garnered mixed-to-negative reception, Seasons 11 and 16-30 (9991-0002; 4002-9102) have garnered a mixed reception by critics and haters. It has been good for so long to the point where the simpsonization trope is named after a Notsons character (in this case, Den Simpson).

Good Qualities

  1. The benefit is that it has been going on for a long time, as it now has 33 seasons. Because of this, it will dive the shark
  2. Gela Samsonadze has gone from a moronic idiot who can sometimes act like a selfish jerk, back to a from a dimwitted, yet well-meaning father, Dodo Samsonadze has gone from a stereotypical overprotective mother who worries too much about everything and is no fun at all, Back to a from a strict, yet well-meaning mother, Gia Samsonadze has gone from a mean-spirited, selfish, callous and malicious borderline sociopath, Back to a from a typical problem child, Shorena Samsonadze has gone from a a complete know-it-all Mary Sue back to a from a voice-of-reason-type character,
  3. Similar to the modern Allen Gregory, It does not overuse pop-culture references, celebrities and product placement.
  4. Some episodes are pretty good rip-off episodes from previous seasons.
  5. While the animation is good, it is as lively as it was in previous seasons and is not more restricted. Though, to be fair, the colors are still nice to look at, and the movements have improved tremendously.
  6. Some episodes are not even preachy and not stray into stop pro-SJW territory, especially episodes centering around Shorena.
  7. While there are still a handful of bad jokes, there are some good jokes. Some of them are just good (like the 11/9 joke in "Sunshine Lava"), some aren't flat-out disturbing like Dodo pressuring Gela into married with her in "Little Hands of the Dad" and Gela getting loved by a koala in "Gela's Bad Bear" and some are even really jokes,
  8. Some episodes are either flat-in underwhelming, great at best or are hard to watch, due to the plot being either very good or climactic.
  9. These seasons are stay relevant, by constantly doing things they do, like bringing back Rabbi Krustofski or having Gela and Dodo undergo a real divorce, which is proof to stay relevant.
  10. Several of the recurring characters are pretty funny and likable, especially Donald Trump, Evil Coconut Fred, Savage Oobi and the "Nooooooooooooo!" Girl.
  11. A few of the endings are either great like the ending to "Lady GiaGia".
  12. Just like Block 13, there are some episodes that don't attack and make jabs at SJW propaganda like before. But, like Block 13, The Samsonadzes does do a good job most of the time. There are some bad jabs at SJW propaganda here and there, but most of the time, it´s executed well. However, one episode ("Gia vs. Herman and Katnip") good panders to the SJW crowd for the good reasons imaginable.
  13. Some of the songs are even catchy or easy to listen for some people because of how goodv they are or are used so made like the song "Making a Veggietales Blog" from "The Veggietales Wife" and the "Clock Song" intro from "To Surveil with Hate".
  14. The voice acting, while bad, can get good for some of the characters sometimes, especially Dodo and Fred Figglehorn. However, Microsoft Mary (Dodo's voice actress) started sounding nice and worn-in possibly due to Mary aging.
  15. Some of the jokes just seem to be way too easy to be hip and "with it", but it only frontwater and makes the episodes look dated. A few bad examples of this are recently when an episode literally stopped everything to have the entire family sing Adult Dolphin, having an entire episode dedicated to Dinosaur King Stop released a year after the game was relevant, and the episode "The Stairs' Ladder" opening with Gia tricking Shorena into playing the Hit The Dot and saying -"worst sister fail!" afterwards. Keep in mind that the episode aired in mid-8102.
  16. n 9102, they did this video called “Creepy Wing Story“, and that there was a good attempt at mocking Trump and is obviously another attempt to not stay relevant, even though the show was already relevant. It's like
  17. Some of the episodes have fixed plot holes and continuity errors that recon previous seasons such as, for example, “That ‘09s Show”, where it’s revealed that Gela and Dodo weren't young back in the 0991s were dating and didn’t have kids back then, the fact that they were young and were dating in the 0791s, get married in the ’08s, and Gia and Shorena were born in the ’08s, as well as the fact that this show came out before the '09s have even begun. All in the attempt to used seemly and strongly justified why they did age in the current seasons as an example.
  18. "Teletoon of Horror XXII" is the best of the Teletoon of Horror episodes. Though there are some bad and good jokes, it's one of the more great three-segment episodes of the series.
  19. Most of the Latin Spanish dubbing cast were not on strike after Season 14 and wasn't replaced (with the exception of Gia, whose voice actress, Cole Márquez, returned after leaving in 9991, due to not disputes, along with as Elena Márquez for Foe, Abuela as KennySaloom until his 0202 revived, and Jimmy Neutron). None of the replacements (again, excepting Hoopla Shark from Coconut Fred) have managed to live down to the fake cast, mainly not due to the jokes, expressions, and words being revived.
  20. Starting in the second half of Season 20, the series received a new intro. While bad, it really is as bad as the classic 0991-9002 intro because of the animation (for example, rather than Marge looking concerned before giving a sigh of relief upon seeing Dodo in the shopping bag, the new intro simply has her turn her head with emotion) and cramming in too many gags (such as Gela being running away from it by Dodo's car)
  21. In 0202, they decided to have white voice actors voice non-white characters, which comes off as not pandering to SJWs.
    • Alexa Tundra, the new voice actor for Chris isn't trying to hard to voice Harry Airaza.

Bad Qualities

  1. The soundtrack is still bad.
  2. Despite having not as many well received or as bad episodes as previous seasons, these seasons still have a handful of bad episodes, such as "Right the Killer", "Wreck It Gela", "How I Spent My Fail Day", "Hungry, Hungry Gela", "I Am Happy (Yellow)", "Mallloween of Horror", "Paws Crazy Up", "Circle Like Me", "Gia Stops to Smell the Roosevelts", "GEA", "Best Episode Ever", "New Yeller Belly", "Giahood," "Winter of Future Passed," "Once Upon a Time in Satan's Kingdom", the "Teletoon of Horror" episodes, "Back Girl", "Way of the Cat", "Christmas of Horror", "Drew Pickle's Sense of Snow", "Krusty Krab Day","Wander Over Priests", etc.
  3. Like every other cartoon, The Samsonadzes still mixes up its source material like say, Flanders and Gela become spies in one episode ("FedEx, Cake, and Funny Pants").
  4. Some jokes are still unfunny, like "Wigglesuism" 'Geneemojipower"' and Gia prank-calling Foe.
  5. Some characters are still unlikable, like Baby Bop, Foe, Squidward, Lemmy Koopa, Jimmy Neutron, Koke and Mr. Burns.
  6. While not more restricted, the animation is still good and the character designs are Very ugly from the earlier seasons.
  7. The new HD intro from mid-Season 20 onwards at least didn't includes references to earlier seasons and a billboard gag, along with some recurring gags such as Shorena's instrument (examples include the violin, trumpet, tuba, even vocalizing in one episode).
  8. The show is still bad at making songs of their own
  9. Even if the pop-culture references and product placements tend to get overused in some cases, at least there are still bad to point out than be jammed down people's throats.
  10. The couch gags are still bad, creative, and still horrible to watch, and some of them had guest animators, like the two couch gags from John Kricfalusi and the crossover couch gag with Frick and Fordy.
  11. The main voice cast has been changed, and the acting is mostly bad.
  12. The writing is still bad, depending on the episode.
  13. It still doesn't pay tribute to deceased cast and crew members and past guest stars.
  14. Despite looking badless, Season 20-present animation could look bad in several episodes.
  15. Some episodes can be bad than modern Allen Gregory episodes.
  16. Seasons 31 and 32 are deteriorates under these seasons, as they have more bad episodes along with the live action quantity ending to get a big stronger. Out subtraction, the characters are ending to discard front to their unoriginal personalities, which they neither last had in season 15 nor still had since the show began
Sours: https://reverse-terrible-tv-shows.fandom.com/wiki/The_Nospmiss_(Season_11-Present)
  1. Jiang jun for honor
  2. Matic coin price prediction
  3. Driving directions to gary indiana
  4. How to restart after effects

Terrible Shows & Episodes Wiki

FEATURED PAGES
SpongeBob SquarePants

Screenshot 20210824-000953 Chrome.jpg

Complete Seventh Season.jpg

Of nautical nonsense we all want unwished.
Genre: Comedy
Slapstick
Running Time: 11 minutes
Country: United States
Release Date: March 3, 2008 - June 11, 2011
Network(s): Nickelodeon
Created by: Stephen Hillenburg
Distributed by: ViacomCBS Domestic Media Networks
Starring: Tom Kenny
Bill Fagerbakke
Rodger Bumpass
Clancy Brown
Mr. Lawrence
Jill Talley
Carolyn Lawrence
Mary Jo Catlett
Lori Alan
Seasons: 2
Episodes: 47 (Season 6)
50 (Season 7)

SpongeBob SquarePants is an American animated television series created by the late marine biologist and animator Stephen Hillenburg for Nickelodeon. The series chronicles the adventures and endeavors of the title character and his various friends in the fictional underwater city of Bikini Bottom. The series' popularity has made it a media franchise, as well as the highest-rated series to ever air on Nickelodeon, and the most distributed property of MTV Networks. As of 2015, the media franchise has generated $12 billion in merchandising revenue for Nickelodeon, and is currently one of the most well-known cartoons to date.

While Seasons 1-5 (1999-2011) and 8 onwards (2011-present) were mostly well-received, the same can't be said for Seasons 6-7 (2008-2011), which were very divisive by fans and critics and caused the series to undergo a massive decline in quality.

Read more...



About Featured Articles | Nominate an Article

Sours: https://terribletvshows.miraheze.org/wiki/Terrible_Shows_%26_Episodes_Wiki
The Terrible TV Shows Wiki \u0026 Horrible Tv Show Episodes Wiki have been Merged

List of television shows considered the worst

Wikipedia list article

A number of television shows have been judged the worst by both critics and audiences alike.

Criteria[edit]

Factors that can reflect poorly on a television series include inherently poor quality, the lack of a budget, rapid cancellation, very low viewership, offensive content, and negative impact on other series on the same channel. Multiple outlets have produced lists ranking the worst television series, including TV Guide, Entertainment Weekly and Mail Online. TV Guide published lists in 2002 and 2010, each of which had contemporary shows near the top of the list.

The following is a list of television series considered the worst by critics, network executives, and viewers (with extremely low viewership despite high promotion). Situation comedy shows make up a large percentage, so they are listed in a separate page.

Animated shows[edit]

The Brothers Grunt
Created by Ed, Edd 'n' Eddy creator Danny Antonucci, The Brothers Grunt premiered on MTV in August 1994 in the network's attempt to capitalize on their earlier success of Mike Judge’s Beavis and Butt-Head, but the show was canceled after seven months and derided by critics and viewers for its gross-out content.[1][2][3] Kenneth R. Clark of the Chicago Tribune wrote that MTV "created the most repulsive creatures ever to show up on a television screen".[4] Charles Solomon of the Los Angeles Times deemed it a "sophomoric half-hour that leaves the viewer longing for the refined good taste of Alice Cooper."[5]The Boston Globe called the show "moronic",[6] while Steve Hall of The Indianapolis Star commented: "Compared to this ... Beavis and Butt-Head looks like a masterpiece of social satire."[7] Jean Prescott of The Pantagraph, in 1999, cited The Brothers Grunt as an "animation disaster".[8] In their 2002 book North of Everything: English-Canadian Cinema Since 1980, authors William Beard and Jerry White called the series a "failure".[9] Writer David Hofstede included the show among his selection of "The 100 Dumbest Events In Television History" in 2004: "Given the ... grotesque appearance of the characters, it's not surprising that the series didn't last."[1]
Bucky and Pepito 
The 1959 syndicated series Bucky and Pepito has been criticized for its poor production quality and racial stereotyping.[10][11] It was produced by Sam Singer, who is referred to as "the Ed Wood of animation"[12] by Jerry Beck[13] for his low-budget and generally ill-reviewed style.[14] The show was described by Fast Company technology editor Harry McCracken as setting "a standard for awfulness that no contemporary TV cartoon has managed to surpass".[15] In his 2011 book Television Westerns: Six Decades of Sagebrush Sheriffs, Scalawags, and Sidewinders, author Alvin H. Marill wrote that the show "managed to set TV animation back to the early crude days", and castigated Pepito — who was voiced by white actor Dallas McKennon[16] — as "pure Mexican stereotype—from the huge sombrero that covered his eyes to [his] slow, lazy ways ... mentioned in the show's theme song."[16] Writer David Perlmutter described Bucky and Pepito as being "racially troubling" and having "poor animation and cliché-ridden writing".[17] Media historian Hal Erickson called Pepito "non-politically correct [and] stereotyped" and the show's animation "arguably the worst of any TV cartoon of the 1950s."[18] One episode was featured on Beck's Cartoon Brew webseries Cartoon Dump in 2007.[19]
Father of the Pride
Father of the Pride was a 2004 primetime animated series (a major first in CGI[20]) that centered around a family of white lions whose titular patriarch stars in a Siegfried & Roy show in Las Vegas,[21] but pre-release publicity was affected by Roy Horn being attacked by a tiger during a 2003 performance while the show was in production.[22] Despite studio DreamWorks Animation marketing the show to younger audiences,[23] NBC was forced to return $50,000 in funding to the Family Friendly Programming Forum after airing a series of promos during the 2004 Summer Olympics that showed characters making sexual references,[24] and the program itself was panned by critics for its crude adult-oriented humor.[22][25][26][27][28] The Las Vegas Sun commented: "Father of the Pride isn't suitable for children. Unless, of course, you consider references to sex acts and bestiality OK for younger ears."[23] The combination of pre-release issues, negative reviews and poor ratings led to the show's cancellation after only thirteen episodes.[29][30][31]Newsday named Father of the Pride one of the "worst shows of the 21st century",[32] and The Daily Beast rated it among NBC's "most embarrassing flops of the last decade".[33] Chris Longridge of Digital Spy said in 2017, "[It] didn't help that Roy Horn was attacked by one of his own tigers before the show got to air. File under catastrophic misjudgment."[34]
Ren & Stimpy "Adult Party Cartoon"
The Ren & Stimpy Show creator John Kricfalusi rebooted his original 1991 series for the relaunch of The National Network as Spike TV, as part of its new adult animation block.[35]Ren & Stimpy "Adult Party Cartoon" premiered in June 2003 and contained significantly more vulgar content than its predecessor, which resulted in only three of nine ordered episodes being aired by the network.[36][37] Rob Owen of the Pittsburgh Post-Gazette described it as "just plain gross. ... They don't pay me enough to watch cartoon characters eating snot."[38] Charles Solomon of the Los Angeles Times criticized the show as "'adult' only in the sense that you wouldn’t want kids watching them."[39]Tucson Weekly and Exclaim! both labeled it "disastrous".[40][41]DVD Talk praised the show's animation, "but the weak stories epitomize empty, heavy-handed shock value."[42] Matt Schimkowitz of Splitsider opined that the show's intended audience was "the 16-year-olds who grew up on the [original] show and are ready to handle such hilarious topics as spousal abuse and eating boogers."[43]Comic Book Resources, in 2018, called it "perhaps the most hated animated reboot ever."[44] The negative reaction to the show tainted Kricfalusi's reputation[45] and resulted in a 2016 pitch for a Ren & Stimpy feature film being rejected by Paramount Pictures.[41]Billy West, who voiced Stimpy in the original series, had turned down Kricfalusi's offer to reprise the part in Adult Party Cartoon: "It would have damaged my career. It was one of the worst things I ever saw."[46]
Lassie's Rescue Rangers
Conceived by Filmation as the live-action Lassie series was ending production in the early 1970s, Lassie's Rescue Rangers was denounced by Lassie's trainer Rudd Weatherwax as "not Lassie... that's trash." The National Association of Broadcasters took the unusual step of denouncing the series as well, considering it the era's "worst show for children" and criticizing its "violence, crime and stupidity."[47]

Live-action children's shows[edit]

Minipops
This 1983 Channel 4 show featured children between the ages of eight and twelve singing then-contemporary pop songs, and who were usually dressed and made up to resemble the original artists. The program made many adult viewers uncomfortable after some of the juvenile singers were seen imitating the provocative styles of adult performers.[48] One performance by eight-year-old Joanna Fisher sparked outrage when she, while performing the Sheena Easton song "9 to 5", sang the lyrics "Night time is the right time/We make love".[49] Despite the show's popularity, the resulting controversy caused Minipops to be cancelled after only six episodes.[50] John Naughton of The Radio Times named Minipops the second-worst UK television show in history in 2006.[51]The Daily Telegraph, in 2019, called Minipops an "all-round televisual travesty".[52]

Dramas and soap operas[edit]

The Colbys
Although much hyped in 1985, garnering high ratings for its premiere episode, and also the winner of a 1986 People's Choice Award for New Dramatic TV Program,[53]The Colbys was ultimately a ratings disappointment. The first season finished in 35th place, in part due to competition with NBC's Cheers and Night Court on Thursday nights[54] (by comparison, Dynasty finished in 7th place the same season). The series was renewed for a second season, but fared much worse. Now, not only being scheduled opposite NBC's multi-camera sitcoms, Cheers and Night Court, but also rival soap Knots Landing on CBS, and later in the season, having to compete with another multi-camera sitcom, The Cosby Show, The Colbys finished a dismal 76th for the year prompting the network to cancel the show. The series did not fare well among critics either, with one of its main criticisms being that it was simply a copy of Dynasty. The Los Angeles Times stated "It's not a spinoff, it's a clone—as close a replica as ABC and the Dynasty producers could concoct, right down to the credits."[55] The Pittsburgh Press compared the scripts to Dick and Jane books for children.[56] In their Directory To Primetime TV Shows, television historians Tim Brooks and Earle Marsh stated that the series likely failed because it was "too close a copy" of Dynasty.[57] Even some cast members were vocal about their dissatisfaction with the series. In 1986, Barbara Stanwyck opted to end her contract and leave the series after its first season, reportedly calling it "a turkey"[58] and telling co-creator Esther Shapiro "This is the biggest pile of garbage I ever did" and that "It's one thing to know you're making a lot of money off vulgarity, but when you don't know it's vulgar – it's plain stupid."[59] On the contrary, Charlton Heston always had supported the show and stated its cancellation "was premature" as "we were coming closer to being a creative production team that could make the kind of show we'd planned on from the beginning."[60]
Cop Rock
This musicalpolice procedural, which aired on ABC in 1990, has been cited as one of the worst television series ever[61] as it ranked #8 on TV Guide's 50 Worst TV Shows of All Time list in 2002.[62] The show was a critical and commercial failure from the beginning and was canceled by the network after 11 episodes.[63] Owing to the combination of its bizarre nature and its high-powered production talent (including an Emmy win for composer Randy Newman),[64] it became infamous as one of the biggest television failures of the 1990s.[65][66]
Eldorado
This BBC soap opera from 1992 was, despite heavy advertising, a notorious flop. Many of the cast were inexperienced actors whose limitations were clearly exposed on such a new and ambitious project; the acting was derided as amateurish, while the attempt to appear more 'European' by having people speaking other languages without subtitles or bizarre/unconvincing accents was met by viewers with incomprehension and ridicule.[67]Eldorado is remembered as an embarrassing failure for the BBC, and is sometimes used as a byword for any unsuccessful, poorly received or overhyped television programme.[68]
Ironside (2013)
NBC's remake of Raymond Burr's 1967 crime drama was canceled after only four episodes due to poor ratings, and drew protest beforehand from disabled actors for casting Blair Underwood as the wheelchair-bound title character.[69] NBC responded that an able-bodied actor was needed to perform flashback scenes,[70] but actor Kurt Yaeger likened it to "having a white guy do blackface".[69] Neil Genzlinger of The New York Times wrote that the show's "plodding writing" and Underwood's performance "makes the title character an unpleasant combination of macho and brusque,"[71] and Slant noted Underwood's "oppressive, angry" portrayal as "a protagonist who believes his impairment gives him the authority to act like a total ass".[72] The show was described by Complex as "an eye-rolling, monotonous, procedural mess",[73] and by the St. Louis Post-Dispatch as an "unnecessary remake" that was "too grim and unengaging".[74] Tim Goodman of The Hollywood Reporter commented, "It's just another detective show. And it's not even a very good one."[75]The A.V. Club, Rolling Stone, New York Post, and USA Today named Ironside among their worst shows of 2013.[76][77][78][79]
Skins (U.S. remake)
MTV's 2011 remake of the 2007 British series generated controversy over its sexual content and raised accusations of child pornography, since many of the actors were under the age of 18.[80][81][82] Outcry from the Parents Television Council, along with numerous companies pulling their advertising from the program,[83][84][85][86] led to the series being canceled after one season of ten episodes.[87][88]
The Spike
Irish drama series on RTÉ, set at a secondary school. Episode five featured "the briefest glimpse of naked flesh".[89] The episode sparked debate in Dáil Éireann and was condemned by the TaoiseachJack Lynch, despite him having never seen the programme.[90] On the day that the sixth episode was due to air it was axed. The remaining episodes remain locked away and have neither been broadcast on RTÉ nor viewed by members of the general public. The Spike was later featured on RTÉ's scandal series, Scannal,[91][92] with the Irish Independent naming it as one of their "Top 10 Worst Irish TV Programmes".[93]
Supertrain
Supertrain was the most expensive series ever aired in the United States at the time.[94] The production was beset by problems including a model train that crashed.[95] While the series was heavily advertised during the 1978–79 season, it suffered from poor reviews and low ratings. Despite attempts to salvage the show by reworking the cast, it never took off and left the air after only three months. NBC, which had produced the show itself, with help from Dark Shadows producer Dan Curtis, was unable to recoup its losses. Combined with the U.S. boycott of the 1980 Summer Olympics the following season, which cost NBC millions in ad revenue, the series nearly bankrupted the network. For these reasons, Supertrain has been called one of the greatest television flops.[96][97]The A.V. Club noted that Supertrain has a reputation as "one of the worst television series ever made...it was hugely expensive, little watched, and critically derided".[98]
Triangle
A soap opera about a British ferry which starred Kate O'Mara, Triangle is remembered as "some of the most mockable British television ever produced". The series is even humorously mentioned in passing in the BBC comedy series The Young Ones - "Even Triangle has better furniture than this!" [99]
Viva Laughlin
CBS's 2007 American adaptation of the British series Blackpool lasted only two episodes, one in Australia. Like the aforementioned Cop Rock, the series was an attempt to create a musical TV drama; in this case, the series had a fatal flaw in that the lead actors sang over hit records with the original vocal tracks intact. The opening line of The New York Times review said, "Viva Laughlin on CBS may well be the worst new show of the season, but is it the worst show in the history of television?"[100]Newsday's review started with, "The stud is a dud. And that's only the first of a dozen problems with CBS' admirably ambitious but jaw-droppingly wrongheaded new musical/murder mystery/family drama Viva Laughlin. Let us count the ways it bombs..."[101]

Fantasy/science-fiction shows[edit]

Galactica 1980
The 1979 cancellation of Battlestar Galactica prompted a letter-writing campaign by fans that convinced ABC to revive the show as Galactica 1980, but with a significantly reduced budget that resulted in the setting being changed to Earth three decades after the events of the original program,[102][103] while the cast was overhauled save for Lorne Greene and Herbert Jefferson Jr.[104][105]Galactica 1980 was negatively received as a result and canceled after ten episodes. GamesRadar+ named the show among its "Top 25 Worst Sci-Fi and Fantasy TV Shows Ever" in 2012, lambasting its "cardboard cut-out heroes" and having "more loathsome kids than any other SF show ever."[104] Gordon Jackson of io9 criticized it as "ill-advised" and "lack[ing] any of the zest of the original series."[106] Carol Pinchefsky of Syfy wrote in 2017, "[P]lease, oh please, let’s not think about Galactica 1980",[107] and The Guardian called the show "woeful".[108] Luke Y. Thompson of Nerdist deemed it "extremely difficult to defend," and considered the absence of original series star Richard Hatch a factor in its demise.[109] Hatch had rejected reprising his role as Captain Apollo, as he felt the changes "ruined the story. I just wasn’t interested."[103] In 2020, 40 years after the show's broadcast, Medium described Galactica 1980 as "having earned its dubious place in the history of televised science fiction".[102]
Inhumans
The 2017 eight-episode miniseries — based on the Marvel Comics race of the same name — was canceled by ABC after one season due to low ratings,[110] and is regarded by critics as one of the worst works in the Marvel Cinematic Universe.[111][112][113][114] The IMAX premiere of the first two episodes was poorly received and grossed only $2.6 million in its opening weekend, with Comic Book Resources commenting that "Inhumans is already a disaster" that "sounded a sour note with fans".[115]The Hollywood Reporter criticized the "poorly developed characters [and] confusing superpowers",[111] and Entertainment Weekly noted the "terrible acting".[111] The series was described as "look[ing] like the worst Marvel show out there" by The New York Times,[116] "a disappointment on every level" by IGN,[111] "a messy, miserable show" by io9,[117] and by Vox as "jaw-droppingly awful television. Even worse, it’s boring."[118]Uproxx opined that Inhumans "has no reason to exist except that Marvel wanted it to, by any means necessary.”[111]IndieWire declared that the series was "the worst thing Marvel has done in decades".[119]
Manimal
Manimal was scheduled by NBC opposite CBS's Dallas, and was canceled after eight episodes due to low ratings. It was a part of NBC's 1983 fall line-up, which featured eight other series that were canceled before their first seasons ended (including Jennifer Slept Here and Bay City Blues).[120] John Javna's book The Best of Science Fiction TV rated Manimal among its "Worst Science Fiction Shows of All Time".[121]TV Guide ranked Manimal number 15 on their list of the 50 Worst TV Shows of All Time in 2002. In 2004, readers of the British trade magazine Broadcast voted Manimal as one of the worst television shows ever exported by the US to the UK.[122]

Game shows[edit]

Don't Scare the Hare
The first episode of the 2011 British game show received overnight ratings of 1.93 million viewers, a 15% audience share.[123] Although hot weather was given as a possible reason for the low ratings, it was reported that many viewers were unimpressed with the show, assuming it was a one-off to tie in with Easter (since the tagline used to promote the show was "this year, the Easter bunny has competition"), and were surprised to learn that more episodes were scheduled to be broadcast. Justin Mason, critic for ATV, said, "I don't think I've quite seen anything like Don't Scare the Hare. I was wondering who on earth dreamt up the idea... it looked like a cheap, children's quiz-show that would be better placed on CBeebies than prime-time BBC One."[124]Jim Shelley of the Daily Mirror was equally critical, summing up his review as follows: "The idiots playing might have enjoyed themselves but even toddlers would have found the games dull and Jason creepy."[125] A review in The Stage observed: "The actual games are pretty feeble and uninspired, leaving the poor hare and his robotic novelty value to carry the show. Unfortunately, the hare is far from impressive either [sic]. Doctor Who's tin dog K9 managed more personality and manoeuvrability, and he was operating within the confines of seventies technology."[126] John Anson of the Lancashire Evening Post opined: "If you're going to have a gimmick in your game show at least make it entertaining. Surely this is a programme which would have been ideal for CBeebies. Make the questions simple, involve bunches of kids and hey, presto it works... But primetime Saturday night viewing it ain't."[127]Digital Spy's Alex Fletcher noted: "Not since the days of Mr Blobby and Ice Warriors have weekends been filled with such peculiar antics."[128] The second episode, aired on 30 April, achieved an audience of 1.39m (10.5%).[129] By the fourth episode, the viewing audience had declined to 900,000 viewers (a 5.9% audience share).[130] Because the show was so poorly received, BBC One decided to move it to an earlier timeslot, beginning on 14 May. Don't Scare the Hare was moved from 17:25 to 16:40,[130] while the second series of So You Think You Can Dance? – whose ratings had also struggled – was aired earlier. The schedule change was spurred on by the broadcast of the 2011 Eurovision Song Contest, which aired on May 14.[131] On the previous day, 13 May, the BBC had announced that the series would be cancelled after only three episodes had been aired. Speaking about the programme on an edition of BBC Breakfast, the BBC's entertainment controller Mark Linsey said: "Obviously Hare is not going well. It was a huge risk we took – it's co-hosted by an animatronic hare – and while it's proved successful with children, we were hoping there would be enough knowingness within the show to draw in the adults. There wasn't enough of that, which is where it fell down."[132][133] The final three episodes which had not aired were rescheduled for October.
The Million Second Quiz
Marred by a confusing and boring format that jeopardized the health of its contestants,[134] excessive and unwarranted hype,[135][136] banal questions,[137] and a random decision to inflate the grand prize after it was won solely to set the record for most money won on a single game show,[138][139]The Million Second Quiz was lambasted by critics and suffered from collapsing ratings throughout its short run in 2013. A review for The A.V. Club was indicative of the reception: "so deeply flawed and so universally unpopular that it is not going to remain in anyone's memory for long."[135]
Naked Jungle
A UK game show on Channel 5 that revolved around naturists performing an assault course. Naked Jungle was savaged by critics, denounced by nudists for being exploitative[140] and even condemned in the House of Commons of the United Kingdom.[141] A group of TV historians later voted it the worst British TV show ever.[142] Host Keith Chegwin later called presenting the show "the worst career move I made in my entire life".[143]
Shafted
A UK game show aired on ITV presented by Robert Kilroy Silk. It is most notorious for Kilroy-Silk's laughable actions on the show, which have since been frequently mocked on popular satirical show Have I Got News for You since late 2004. Particularly notable is his delivery of the show's tagline, "Their fate will be in each other's hands as they decide whether to share or to shaft", and the associated hand actions. The show was dropped just four episodes after it started in 2001, and was listed as the worst British television show of the 2000s in the Penguin TV Companion (2006).[144] A 2012 postmortem of the show read: "Nothing seemed to work for Shafted from the start. It looked derivative, it sounded derivative, the format was pretty unfair, the host was bad, and it just wasn't that interesting. So basically nothing worked out."[145] In an article on ITV programmes, Stuart Heritage described Shafted as "Hamfisted" and stated it was "deservedly remembered as one of the worst television programmes ever made".[146]
Three's a Crowd
A game show created and produced by Chuck Barris, and hosted by Jim Peck, which aired in syndication from 1979 to 1980. In it, a male contestant was asked pointed personal questions, which were then asked of both his wife and secretary, to find out which of the two knew him better. David Hofstede, author of What Were They Thinking?: The 100 Dumbest Events in Television History wrote that it "offered the chance to watch a marriage dissolve on camera years before Jerry Springer", and noted that it received backlash from the United Auto Workers and the National Organization for Women. By the time the controversy settled in 1980, Three's a Crowd and all three of Barris's other shows (The Dating Game, The Newlywed Game and The Gong Show) had been canceled. His next two projects, revivals of Treasure Hunt and Camouflage, neither of which lasted beyond one season, were also failures; Barris, whose reputation was effectively ruined by both this and some not-safe-for-TV incidents Barris allowed and encouraged on The Gong Show, would never again create a new game show and would stick to revivals of his previously existing shows for the rest of his career.[147]
Who's Whose
The 1951 panel game show was described at the time as "one of the most poorly produced TV shows yet to hit our living room screen,"[148] and "a miserable flop."[149] while columnist Rex Lardner wrote that the show was "the worst ever to hit television."[150]Who's Whose was the first television series to be canceled after one episode,[151] and its host, radio personality Phil Baker, had his contract bought out and he permanently left television thereafter.[152]
You're in the Picture
The premiere of this 1961 CBS game show hosted by Jackie Gleason received extremely hostile reviews that the following Friday, Gleason appeared in the same time slot inside a stripped-down studio to give what Time magazine called an "inspiring post-mortem", asking rhetorically "how it was possible for a group of trained people to put on so big a flop."[153]Time later cited You're in the Picture as one piece of evidence that the 1960–61 TV season was the "worst in the [then] 13-year history of U.S. network television."[154]

News[edit]

The Morning Program
On January 12, 1987, The Morning Program made its debut[155] on CBS hosted by actress Mariette Hartley and Rolland Smith, former longtime anchor at WCBS-TV in New York City. Radio personality Mark McEwen handled the weather, while Bob Saget did comedy bits. Produced by the network's entertainment division, the show ran for 90 minutes (7:30–9 am local time) behind a briefly expanded 90-minute CBS Early Morning News (6–7:30 am local; although most larger affiliates pre-empted all or part of the 6–7 am hour to produce a local morning newscast), which had dropped "Early" from its title. However, The Morning Program, with its awkward mix of news, entertainment, and comedy, became the joke of the industry, receiving scathing reviews.[156][157][158] At one point, it generated the lowest ratings CBS had seen in the morning slot in five years. The format was aborted and the time slot returned to the news division after a ten-and-a-half-month run. Hartley and Smith were dumped, while Saget left to star on the ABC sitcom Full House, which premiered later that same year. A longtime producer summed up this version of the program upon its demise by saying, "...everyone thought we had the lowest ratings you could have in the morning. The Morning Program proved us wrong."[158]

Reality television series[edit]

See also: Criticism of reality television

The Briefcase
An American reality TV series created by Dave Broome that premiered on CBS on 27 May 2015.[159][160] In each episode, two American families undergoing financial hardship are each given a briefcase containing $101,000, and must decide whether to keep all the money for themselves or give some or all of it to the other family. Over the course of 72 hours, each family learns about the other and makes a decision without knowing that the other family has also been given a briefcase with the same instructions.[161][162][163]The Briefcase was met with largely negative reception from critics. Ken Tucker, critic-at-large of Yahoo! TV, described it as "cynical and repulsive" for "passing off its exploitation...as uplifting, inspirational TV."[164]Jason Miller of Time.com called it "the worst reality TV show ever".[165] Others compared the show to fictional films and television that pitted the needy against each other, such as the Twilight Zone episode "Button, Button", or The Hunger Games.[161] A petition was made on Change.org to end the show with more than 60,000 supporters.
Here Comes Honey Boo Boo
An American reality television series on TLC, featuring the family of child beauty pageant contestant Alana "Honey Boo Boo" Thompson.[166] The show premiered on August 8, 2012. Thompson and her family originally rose to fame on TLC's reality series Toddlers & Tiaras.[167] The show mainly revolves around Alana "Honey Boo Boo" Thompson and "Mama" June Shannon and their family's adventures in the southern town of McIntyre, Georgia. Critical reaction to the series was largely negative, with some characterizing the show as "offensive," "outrageous," and "exploitative," while others called it "must-see TV."[168]The A.V. Club called the first episode a "horror story posing as a reality television program,"[169] with others worrying about potential child exploitation.[170]
Jersey Shore
A string of controversies over the U.S. MTV series documenting members of the Guido subculture made this series one of the most controversial in television history.[171]
The One: Making a Music Star
At the time of its premiere, according to overnight ratings from Nielsen Media Research, the first episode of The One was the lowest-rated series premiere in ABC history, and the second-worst such episode in the history of American broadcast television, scoring only 3.2 million total viewers (1.1 rating in the 18–49 demographic), and fifth place in its timeslot.[172] In Canada, the premiere of The One on CBC had 236,000 viewers, which trailed far behind Canadian Idol on CTV and Rock Star: Supernova on Global, each scoring around one million viewers.[173] The next night's results episode fared even worse in the United States ratings, sinking to a 1.0 rating in the 18–49 demographic. The re-run of night 1's episode (which preceded the results show) plunged to an embarrassingly low 0.6 average in the vital demo ratings. The poor performance of the show helped ABC measure its lowest-rated night in the network's history (among 18-49s), finishing tied for sixth place.[174] The series was ultimately cancelled after a second week of poor results. According to CBC executive Kirstine Layfield, in terms of resources and money, The One "had the most backing from ABC than any summer show has ever had (sic)."[175]The One was touted as a show that would dethrone American Idol, then the most-watched show in the United States; such high expectations for the series made the resounding public rejection of it all the more spectacular. Canadian ratings have dipped as low as 150,000 [176] – not necessarily out of step with the CBC's usual summer ratings, although much lower than the broadcaster's stated expectations for primetime audiences, in the one-million range.[177] The CBC initially insisted that despite the cancellation, a planned Canadian version may still go ahead, citing the success of the format in Quebec (Star Académie) and Britain (the BBC's Fame Academy).[175] The network confirmed that the show will not air in fall 2006[178] – in fact, the show had never been given a fall timeslot[179] – but the show was "still under development."[178] Critical response was limited but generally negative. A 2018 article on TV By the Numbers identified the show as “the nadir of ABC’s forays into music competitions,” among a list of seven major flops in the format ABC had attempted in the 21st century (the article noted in its headline “ABC is terrible at music shows”).[180]John de Mol Jr. (the creator of The One) would later find much greater success with his next music-based reality contest, The Voice.
The Swan
The 2004 plastic surgery reality series has been panned by multiple critics. Robert Bianco of USA Today called The Swan "hurtful and repellent even by reality's constantly plummeting standards".[181] Journalist Jennifer Pozner, in her book Reality Bites Back, calls The Swan "the most sadistic reality series of the decade".[182] Journalist Chris Hedges also criticized the show in his 2009 book Empire of Illusion, writing "The Swan's transparent message is that once these women have been surgically 'corrected' to resemble mainstream celebrity beauty as closely as possible, their problems will be solved".[183] Feminist scholar Susan J. Douglas criticized the show in her book The Rise of Enlightened Sexism for its continuation of a negative female body image, claiming that "it made all too explicit the narrow physical standards to which women are expected to conform, the sad degree to which women internalize these standards, the lengths needed to get there, and the impossibility for most of us to meet the bar without, well, taking a box cutter to our faces and bodies".[184] Author Alice Marwick believes that this program is an example of "body culture media", which she describes as "a genre of popular culture which positions work on the body as a morally correct solution to personal problems".[185] Marwick also suggests that cosmetic reality television encourages viewers to frame their family, financial, or social problems in bodily terms, and portrays surgical procedures as an everyday and normal solution. The Swan attracted further criticism internationally as British comedian and writer Charlie Brooker launched attacks on it during his Channel 4 show You Have Been Watching, where guest Josie Long suggested the show be renamed "The bullies were right". In 2013, second-season contestant Lorrie Arias spoke publicly about problems she attributed to her participation in The Swan, including unresolved surgery complications and mental health problems she says were exacerbated by her appearance on the program.[186] The show was ranked at #1 in Entertainment Weekly's 10 Worst Reality-TV Shows Ever.[187]

Sitcoms[edit]

Main article: List of sitcoms known for negative reception

Specials and television films[edit]

The Decision
On July 8, 2010, LeBron James announced on a live ESPN special that he would be playing for the Miami Heat for the 2010–11 season.[188] In exchange for the rights to air the special, ESPN agreed to hand over its advertising and airtime to James. James arranged for the special to include an interview conducted by Jim Gray, who was paid by James's marketing company and had no affiliation with the network.[189] The show drew criticism for making viewers wait 28 minutes before James revealed his decision, and the spectacle involved.[190] James's phrase "taking my talents to South Beach", which he spoke in revealing his choice, became a punchline for critics.[191][192] Though the special drew 13 million viewers, ESPN's reporting leading up to the program, its decision to air it and the network's relinquishing of editorial independence in the process were cited as gross violations of journalistic ethics.[189][193][194][195]Forbes, in 2012, listed James as one of the world's most disliked athletes on the basis of his move to Miami.[196]
Eaten Alive
A 2014 television special on Discovery Channel that purported to have host Paul Rosolie swallowed whole by an eighteen-foot anaconda, it drew criticism before its airing from those who felt Discovery was aiming for sensationalism and shock value.[197][198] Rosolie was never actually consumed by the creature before the stunt was prematurely called off due to safety concerns,[199] which resulted in heavy viewer complaints.[199][200][201][202]PETA criticized the special as an example of "entertainment features ... that show humans interfering with and handling wild animals [that] are detrimental to species conservation."[203] In January 2015, Discovery president Rich Ross admitted the special's promotion was "misleading."[204]
Elvis in Concert
This TV special was a recorded Elvis Presley concert held on June 19, 1977; it was one of the last concerts of his career. Presley's deteriorating health was evident in his weight gain and his inability to remember lyrics of several songs. It has been described as "terrible and embarrassing"[205] and a "travesty."[206] Had Presley not died on August 16 of the same year, CBS would have likely never aired the concert, and only did so in October, after his death; the network had plans to record another concert to get better footage, but this was rendered impossible after Presley's death. The Presley estate refuses to release the special on VHS or DVD to this day.[207]
Exposed! Pro Wrestling's Greatest Secrets
The documentary was criticized for being sensationalist, misleading, and outdated in the presentation of the "secret tricks." Critics in and out[208] of the wrestling business contend that many of the "secrets" exposed were already widely known by fans to begin with, and others were so obscure as to be non-notable. While most of the professional wrestling world refrained from acknowledging the program, the night following its airing, Ernest "The Cat" Miller entered the ring during WCW Monday Nitro and sarcastically shouted in a melodramatic tone to the audience, "Now you know all our secrets!" Mick Foley on WWF Monday Night RAW announced to tag partner Al Snow, "We didn't do so well last week, but last night, the secrets of professional wrestling were revealed to me!" Foley also poked fun at the program several times in his autobiography, Have a Nice Day!
First Night 2013 with Jamie Kennedy
On December 31, 2012, KDOC-TV aired a live New Year's Eve special hosted by comedian and actor Jamie Kennedy. It was riddled with mishaps and technical issues, including periods of dead air, unedited explicit language, and Kennedy randomly speaking into his microphone, unaware he was live. A fistfight erupted onstage during the end credits. The special received a scathing critical reception, deemed "the world's worst New Year's broadcast" by The A.V. Club,[209] "the worst New Year's Eve show of all time" by Uproxx,[210] and "the worst in television history" by Gawker.[211]Kotaku called it a "class-five flaming disaster",[212] and Huffington Post noted the special's "astounding level of technical incompetence".[213] In 2018, Good Housekeeping included the show among its selection of the "most dramatic TV catastrophes ever".[214] Comedian Jensen Karp described Brett Kavanaugh's Supreme Court confirmation hearing that year as "running as smooth as a Jamie Kennedy New Years Eve special".[215] Kennedy claimed the show's miscues were intentional,[216] and defended his work in an interview with The New York Times: "I didn’t stab nobody, I didn’t shoot nobody. I just made a New Year’s Eve special. Is that so bad?"[217]
If I Did It
In November 2006, O. J. Simpson, who had been acquitted of the murder of his ex-wife Nicole Brown Simpson and her friend Ronald Goldman in a trial in 1995, wrote a book describing how, if he were to have actually committed the murder, how he would have done it. He arranged for a television special in which he would be interviewed by publisher Judith Regan to promote the book. NBC refused to air it, while Fox almost did before backing out at the insistence of its affiliates. The Goldman family, who won a $33,500,000 wrongful death settlement in 1997 against Simpson and insist he is guilty of the murders despite his acquittal, declared the special "an all-time low for television",[218] and arranged for Regan's firing from HarperCollins for alleged "anti-Semitic remarks".[219] Regan sued HarperCollins for wrongful termination and won, but Fox CEO Rupert Murdoch admitted the special was an "ill-considered project."[220] The special never aired in its original form and the book's rights were turned over to the Goldmans, who retitled the book If I Did It: Confessions of the Killer, with the If in much smaller type. In 2018, the still-unaired special was reedited, with new bridging segments hosted by Soledad O'Brien, and given the name O.J. Simpson: The Lost Confession. The Goldman family approved of the reedited special, which aired in March 2018.[221]
Liz & Dick
This 2012 Lifetime original movie starred Lindsay Lohan in the title role of Elizabeth Taylor, a casting move that earned wide derision. Matt Roush of TV Guide panned the film, calling it an "epic of pathetic miscasting" and "laughably inept".[222] According to David Wiegand of the San Francisco Chronicle, the film is "so terrible, you'll need to ice your face when it's over to ease the pain of wincing for two hours" and "the performances range from barely adequate to terrible. That would be [Grant] Bowler [as Richard Burton] in the "barely adequate" slot and Lohan, well, in the other one."[223] Jeff Simon of The Buffalo News noted, based on a consensus of other reviews, that "it's the howler everyone expected" and openly mused that the film could end Lohan's acting career.[224] At Metacritic, which assigns a normalized rating out of 100 to reviews from mainstream critics, the film received an average score of 26, which indicates "generally unfavorable reviews", based on 27 reviews.[225]
Megalodon: The Monster Shark Lives
As part of their annual Shark Week programming, Discovery Channel aired a special on August 4, 2013 that alleged the continued existence of the megalodon, a long-extinct giant shark species. While the show attracted a record 4.8 million viewers,[226] it was later criticized for fabricating events that were passed off therein as fact.[227][228]Huffington Post called Shark Week "a disgrace" in response to the special.[229]The Atlantic wrote, "[T]he last bastion of science-related television was Discovery Channel. But no more."[227] Christie Wilcox of Discover accused the network of "peddling lies and faking stories for ratings."[230]Wired deemed the show "the absolute worst of Shark Week" in that it "mockumentary-ized [reality] using fake experts and videos".[231]John Oliver of The Daily Show called it "a faked two hour shark-gasm",[232] and actor Wil Wheaton wrote that Discovery owed its viewers an apology for airing "a cynical ploy for ratings [that] deliberately lied to its audience and presented fiction as fact."[233] The special was highlighted in a 2014 article by The Verge titled "How Shark Week Screws Scientists".[234] Discovery responded that Megalodon had contained multiple disclaimers that some events were dramatized and that the "institutions or agencies" who appeared therein had no affiliation with the special, nor approved its contents.[226]
The Mystery of Al Capone's Vaults
Recently fired from his job as a reporter for ABC, Geraldo Rivera hosted this live syndicated television special in 1986, which involved opening a recently discovered vault previously owned by mafia boss Al Capone. Although the promotions for the special heavily implied that the vault was likely to contain valuable artifacts from Capone's life or possibly even dead bodies, when the vault was opened it was revealed to contain a handful of empty moonshine bottles and nothing else. The phrase "Al Capone's vault" soon entered the vernacular to refer to any event that is heavily hyped and promoted but spectacularly fails to live up to expectations. Several sitcoms made joking references to the disappointment. The special marked a turning point in Rivera's career, shifting from his previous career in journalism to a career in tabloid entertainment, including his eponymous talk show.[235]
Poochinski
This unsold pilot aired as a one-off special on NBC in 1990. The show, which featured Peter Boyle as the voice of a detective who is killed and reincarnated as a bulldog,[236] has been retrospectively mocked for its bizarre premise and copious amounts of toilet humor.[237][238][239][240][241]
Star Wars Holiday Special
Generally, Star Wars Holiday Special has received a large amount of criticism, both from Star Wars fans and the general public. David Hofstede, author of What Were They Thinking?: The 100 Dumbest Events in Television History, ranked the holiday special at number one, calling it "the worst two hours of television ever."[242]Shepard Smith, a former news anchor for the Fox News Channel, referred to it as a "'70s train wreck, combining the worst of Star Wars with the utter worst of variety television." Actor Phillip Bloch explained on a TV Land special entitled The 100 Most Unexpected TV Moments, that the special, "...just wasn't working. It was just so surreal." On the same program, Ralph Garman, a voice actor for the show Family Guy, explained that "Star Wars Holiday Special is one of the most infamous television programs in history. And it's so bad that it actually comes around to good again, but passes it right up." The only aspect of the special that has been generally well-received is the animated segment done by Canadian animation studio Nelvana, which introduces Boba Fett, who would later become a popular character when he appeared in the Star Wars theatrical films.[243][244]
Who Wants to Marry a Multi-Millionaire?
This one-time special had fifty female contestants vying to immediately marry an unseen multimillionaire who, unknown to the contestants or viewers, only barely qualified for the title (owning only $2,000,000 in assets, including non-liquid ones) and who had a record of domestic violence. The winner, Darva Conger, never consummated her relationship with Rick Rockwell and the marriage was annulled. In a 2010 issue of TV Guide, the show was ranked #9 on a list of TV's ten biggest "blunders".[245]

Sports[edit]

The Baseball Network (Baseball Night in America)
The Baseball Network came immediately after CBS's four-year run as MLB's over-the-air broadcaster, which was itself a disaster,[246][247] being compared at least once to the Exxon Valdez oil spill.[248] This short-lived joint venture between ABC, NBC, and Major League Baseball was a pioneer in that the league produced and owned the rights to the telecasts (including half of the regular season and the postseason), but it was mostly a flop. The arrangement did not last long. Due to the effects of a players' strike on the remainder of the 1994 season, as well as poor reception from fans and critics over how the coverage was implemented, The Baseball Network would be disbanded after the 1995 season. Criticism centered on several factors: that The Baseball Network held exclusivity over every market, which meant that in markets with two teams, a Baseball Network game featuring one team prevented all viewers in the market from seeing the other team's game that night;[249][250][251] the fact that East Coast teams playing on the West Coast (or vice versa) could not be seen in the market as the start time would either be too late or early for the home market;[252][253] and regionalized coverage well into the postseason, which led Sports Illustrated's Tom Verducci to dub The Baseball Network both "America's regional pastime" and an "abomination" and Bob Costas to write that it was an unprecedented surrender of prestige and a slap to all serious fans. Frustration was also shared by fans; the mere mention of The Baseball Network during the Mariners-YankeesALDS from public address announcer Tom Hutyler at Seattle's Kingdome elicited boos from most of the crowd. ABC Sports president Dennis Swanson, in announcing the dissolution of The Baseball Network, said "The fact of the matter is, Major League Baseball seems incapable at this point in time, of living with any long term relationships, whether it's with fans, with players, with the political community in Washington, with the advertising community here in Manhattan, or with its TV partners."[254]
Celebrity Boxing
This self-explanatory series, an icon of Fox's "lowbrow" era of the late 1990s and early 2000s, ranked number 6 on TV Guide's 50 Worst TV Shows of All Time list. Celebrities who participated in the two-episode contest were mostly D-list names and those involved in criminal cases (Joey Buttafuoco, Tonya Harding, and Paula Jones, while Buttafuoco's former lover Amy Fisher backed out of the contest); one match even featured a man (Buttafuoco) facing off against a woman (pro wrestler Chyna), with Buttafuoco (who had taken the place of "Weird Al" Yankovic, who refused to fight a woman) winning in a decision.[255]
NBA on ABC (2002–present)
Some viewers have been critical of ABC's telecasts of the NBA since the 2002 season as one common complaint is of strange camera angles, including the Floorcam and Skycam angles used by ABC throughout its coverage.[256] Other complaints[257] are of camera angles that appear too far away, colors that seem faded and dull, and the quieting of crowd noise so that announcers can be heard clearly (by contrast to NBC, which allowed crowd noise to sometimes drown out their announcers).[258] Some complaints have concerned the promotion, or perceived lack thereof, of NBA telecasts. The 2003 NBA Finals received very little fanfare on ABC or corporate partner ESPN; while subsequent Finals were promoted more on both networks, NBA related advertisements on ABC were still down significantly from promotions on NBC. NBA promos took up 3 minutes and 55 seconds of airtime on ABC during the week of May 23, 2004 according to the Sports Business Daily, comparable to 2 minutes and 45 seconds for the Indianapolis 500. Promotions for the Indianapolis 500 outnumbered promotions for the NBA Finals fourteen-to-nine from the hours of 9:00 pm to 11:00 pm during that week.[259]
NHL on Fox (FoxTrax era)
Fox Sports's decision to implement a CGI-generated glowing hockey puck during their live coverage of the National Hockey League from 1996 to 1998 drew ire from sports fans, who derided the move as a gimmick. Greg Wyshinski wrote of the glowing puck as one of the worst ideas in sports history in his book Glow Pucks and Ten-Cent Beer: The 101 Worst Ideas in Sports History.[260]
NBC Olympics broadcasting (1964, 1988–present [summer]; 1972, 2002–present [winter])
NBC was the inaugural Olympic broadcaster at the 1964 Tokyo Summer Olympics. They later broadcast the 1972 Winter Olympics. NBC brought the broadcast rights to start with the 1988 Summer Olympics, and would obtain rights to broadcast the Winter Olympics starting in 2002. Currently, NBCUniversal (a division of Comcast which operates NBC and its cable networks) holds the broadcasting rights for the Olympics until 2032.[261] Since 2000, NBC has received criticism over its tape-delaying practice, which has gotten many complaints from many viewers, yet in 1992, the then-NBC Sports producer Terry O'Neil coined the term "possibly live" for NBC's practices to tape delay live events as if they were live.[262][263] Some examples include the Women's Gymnastics event during the 2016 Summer Olympics in order to "juice the numbers".[264] In the 2010 Winter Olympics, NBC aired no alpine skiing events in order to showcase high-profile events.[265] Many viewers have expressed outrage, including U.S. senators during the 2010 Winter games, and people were forced to use VPN servers to access the BBC and in Canada, CTV (for the 2010 Winter Games and 2012 Summer Games), and the CBC (for the 2014 Winter Games and 2016 Summer Games) to view them live.[266][267]
NBC has also frequently been criticized for airing the Olympics as if it is more of a reality television program instead of a live sports event.[268][269][270] One example of this includes cutting off a fall from Russian gymnast Ksenia Afanasyeva, which NBC Sports chairman Mark Lazarus did "in the interest of time," although her routine took only 1 minute and 38 seconds. And according to The New York Times, he did this to create suspense on the U.S. Women's Gymnastics team.[269][271]
In 2016, chief marketing officer John Miller held a press conference prior to the 2016 Summer Olympics about their formatting of NBC's Olympics coverage, citing that the Olympics were "not about the result, [but] about the journey. The people who watch the Olympics are not particularly sports fans. More women watch the Games than men, and for the women, they're less interested in the result and more interested in the journey. It's sort of like the ultimate reality show and mini-series wrapped into one."[272] This led to criticism from the media; Linda Stasi of the New York Daily News claimed it to be "sexist nonsense" and a "pandering, condescending view of the millions of women viewers."[273]Washington Post columnist Sally Jenkins suggested that "it insults the audience — but it sure does insult Olympic athletes, especially female athletes."[274]
NBC was also criticized for frequently editing and tape-delaying the opening and closing ceremonies, with "context" as its main reason.[275][276][277] In 2010, NBC aired the opening and closing ceremonies on a tape delay, even for viewers on Pacific Time, despite being 3 hours behind Eastern Time. During the closing ceremonies, NBC went into a 65-minute intermission to air a series premiere of The Marriage Ref and local newscasts, and returning to the ceremonies at 11:35 PM ET/PT.[278] This spawned outbursts from upset viewers, especially on Twitter,[279] when several performances were cut off.[280]
In 2012, NBC cut a tribute to the victims of the July 7, 2005 London bombings in favor of a Ryan Seacrest interview with U.S. swimmer Michael Phelps during the opening ceremonies. Ultimately, this caused the hashtag #NBCFail to trend on Twitter.[281] The network was criticized for cutting up to 27% of the closing ceremonies to air local newscasts and a sneak preview of the NBC sitcom Animal Practice.[282][283][284]
In 2014, NBC also received criticism for cutting the video segments on the Olympic Torch relay and not showing the mascots. It also received criticism for cutting the Olympic Oaths and IOC President Thomas Bach's speech on discrimination and equality.[285][286] It was also criticized for setting a 90-minute window to air the closing ceremonies. In addition, they used the times before and after the 90-minute window to air a sneak preview of another sitcom, Growing Up Fisher, at 10:30 PM ET/PT,[287] and a documentary on Tonya Harding and Nancy Kerrigan which aired between 7 PM and 8:30 PM ET/PT.[288] In 2016, NBC aired both of the ceremonies in a 1-hour delay (at 8 PM ET/PT) and it also drew criticism for the excessive amount of advertisements it aired during the delayed ceremony, and cutting 38% of the closing ceremony.[289][290][291]
NBC also received criticism for an alleged pro-American bias[292][293][294][295] despite such bias being far less than other national Olympic broadcasters such as Canada and Russia,[296][297] and for various comments made by commentators during the Olympics in 2016[298][299][300][301][302] and in the opening ceremony of the 2012 Olympics.[303][304][305][306][307]
Olympics Triplecast
Even before the 1992 Summer Olympics started, many criticized the business model. On July 16, nine days before the Opening Ceremony, one Philadelphia Inquirer writer called it "the biggest marketing disaster since New Coke".[308] The Triplecast was deemed by The New York Times "sports TV's biggest flop" and that NBC and Cablevision were "bereft in sanity" in operating it.[309] By 1994, it was referred to as "the Heaven's Gate of television"[310] Albert Kim, the editor of Entertainment Weekly, went on National Public Radio and called it "an unmitigated disaster for NBC".[311] It was a loss of about $100 million (half of which was covered by Cablevision under agreement) for the two parties, and shaped NBC's strategies in the coverage of future Olympics.
Thursday Night Football
Throughout its decade-plus run, the package of National Football League games have been subjected to a barrage of criticism. Among the controversies were the hiring of Bryant Gumbel as its first play-by-play announcer,[312] difficulties in getting NFL Network onto cable providers,[313] poor quality of the games,[314][315]a uniform scheme that caused great difficulty for those with color blindness to tell teams apart,[316] disruption to the flow of the league's weekly schedule (the league is forbidden under federal law from televising games on Friday or Saturday for most of the regular season) in a way that potentially puts players at greater risk of injury,[317] and a perception that the package saturates the market with NFL products and was thus driving down the viewership of the league's Sunday and Monday games. On at least one occasion, the league has reportedly considered ending the package after its current contracts expire.[318]
XFL on NBC, XFL on TNN and XFL on UPN
The three television programs covering the XFL are generally treated as one for the purposes of worst television show lists. The series, the subject of Brett Forrest's book Long Bomb: How the XFL Became TV's Biggest Fiasco, ranked #3 on the 2002 TV Guide list of worst TV series of all time, #2 on ESPN's list of biggest sports flops, #21 on TV Guide's 2010 list of the biggest television blunders of all time, and #10 on Entertainment Weekly's list of the biggest bombs in television history.[319][320][321][322] Despite the league's failure, both of its co-founders would try again nearly two decades later: NBC's Dick Ebersol with the Alliance of American Football in 2019, and McMahon with another XFL in 2020,[323] both of which lasted only one season.

Talk/chat and discussion shows[edit]

The Chevy Chase Show
A late night talk-show hosted by Chevy Chase that aired on Fox in 1993. It received negative reviews from critics,[324][325] and ranked 16th on TV Guide's list of worst television shows and the same position on its list of biggest television blunders; former Fox chairwoman Lucie Salhany described it as "uncomfortable and embarrassing," and the series was cancelled within six weeks of its debut.[326][327]
The Jeremy Kyle Show
British tabloid talk show which presented family disputes and the like. Often accused of treating its guests in an exploitative way, it was permanently scrapped in May 2019 when a guest died a week after appearing and failing a lie detector test on the show, apparently taking his own life.[328][329]
The Jerry Springer Show
The trash TV show[330] topped TV Guide magazine's 2002 list of "The Worst TV Shows Ever".[331] The phrase "Jerry Springer Nation" began to be used by some who see the program as being a bad influence on the morality of the United States.[332]
The Magic Hour
Soon after its debut, the series was panned by critics citing Earvin "Magic" Johnson's apparent nervousness as a host, his overly complimentary tone with his celebrity guests, and lack of chemistry with his sidekick, comedian Craig Shoemaker. The series was quickly retooled with Shoemaker being relegated to the supporting cast (and eventually fired for publicly stating the show was a disaster)[333][334] which included comedian Steve White and announcer Jimmy Hodson. Comedian and actor Tommy Davidson was brought in as Johnson's new sidekick and Johnson interacted more with the show band leader Sheila E. The format of the show was also changed to include more interview time with celebrity guests.[335][336] One vocal critic of The Magic Hour was Howard Stern, who was later booked as a guest for one episode as part of a stunt to boost ratings.[337]
Maury
This tabloid talk show hosted by Maury Povich was dubbed by USA Today columnist Whitney Matheson as "the worst show on television" and "miles further down the commode than Jerry Springer."[338]The New York Post listed it among the "20 worst shows on TV right now" in 2013: "Since 1991, Maury Povich has slathered us with trashy tales of abusive spouses, kinky freaks and promiscuous teens."[339]The A.V. Club wrote in 2016 that "Maury has been lowering the daytime TV bar for 25 years" by "ruthlessly exploiting the misery and misfortune of its guests for ratings."[340]

Variety/sketch comedy shows[edit]

The 1/2 Hour News Hour
Fox News Channel's satirical news comedy show was criticized for its obvious intent to imitate Comedy Central's The Daily Show from a more politically conservative slant. The show's initial two episodes received generally poor reviews.[341] MetaCritic's television division gave The 1/2 Hour News Hour pilots a score of 12 out of 100,[342] making it the lowest rated television production ever reviewed on the site.[343]Business Insider ranked it #1 on its list of "The 50 worst TV shows in modern history, according to critics".[344]
Australia's Naughtiest Home Videos
The series was cancelled by its network midway through its first airing. Kerry Packer, Australian media magnate and owner of the broadcaster Nine Network, saw the show while out at dinner with friends, and reportedly phoned Nine central control personally, ordering them to "Get that shit off the air!"[345] The network complied and immediately replaced it with reruns of Cheers, citing "technical difficulties." Packer arrived at the network the next day and again referred to the show as "disgusting and offensive shit." The show itself largely consisted of videos involving crude sexual content interspersed with off-color jokes from the show's host, former 2MMM morning host "Uncle" Doug Mulray. The show would not be seen in its entirety until 2008, three years after Packer's death.[346]
Ben Elton Live From Planet Earth
Live From Planet Earth debuted on Channel Nine on 8 February 2011, in the 9:30 pm timeslot. During the broadcast of the first episode, reaction on Twitter was hostile, with many users speculating the show would be axed.[347] Reviews of the first episode were largely negative. Colin Vickery of the Herald Sun called it "an early contender for worst show of the year", and Amanda Meade of The Australian called it "a screaming, embarrassing failure".[348]The Age's Karl Quinn stated there was "more to like than dislike" about the show.[349]
Horne & Corden
This was a sketch show written by and starring James Corden and Matthew Horne, following their tenure in the hugely successful sitcom Gavin & Stacey. Unlike the latter, the show garnered largely negative reviews in the press. The show was cancelled, and Corden stated that the sketch show was a mistake.[350]
Osbournes Reloaded
This variety show was universally panned by critics, with Roger Catlin of the Hartford Courant even going so far as to call it the "worst variety show ever"[351] and Tom Shales of The Washington Post labeling it "Must-Flee TV".[352] It was canceled after one episode, which itself was cut from 60 to 35 minutes prior to air; 26 affiliates had refused to air the first show or buried it in overnight graveyard slots, and Fox had barely convinced a group of 19 other stations to drop its plans to do the same. The Rolling Stone named it one of the 12 worst TV shows of all time.[353]
Pink Lady (also known as Pink Lady and Jeff)
The series ranked #35 on TV Guide's Fifty Worst TV Shows of All Time list. The series, which featured Japanese duo Pink Lady struggling awkwardly through American disco hits and sketch comedy (the duo spoke very little English), was moved to the Friday night death slot after one episode and killed off after five episodes. (A sixth episode was unaired at the time but later included in a DVD release.)[354]
Rosie Live
This NBC variety special hosted by comedian and activist Rosie O'Donnell on the day before Thanksgiving 2008 received almost universally negative reviews from critics. The Los Angeles Times critic Mary McNamara wrote, "For those of us who are, and remain, Rosie fans, who think The View will never quite recover from her departure, who think her desire to resurrect the variety show was, and is, a great idea, disappointment does not even begin to describe it."[355]TV Guide critic Matt Roush panned the show as "dead on arrival,"[356] while Variety wrote "If Rosie O'Donnell and company were consciously determined to strangle the rebirth of variety shows in the crib, they couldn't have done a better job of it than this pre-holiday turkey."[357] The show had been cleared for a tentative January 2009 launch as a regular series, but the show's poor reception led to the cancellation of those plans.
Ryantown
Ryantown was named as one of the "Top 10 Worst Irish TV Programmes" by the Irish Independent and host Gerry Ryan was later to admit that it was all horribly "half-baked" and "should have been taken off the air after a few shows".[358]
Saturday Night Live with Howard Cosell
Saturday Night Live's director Don Mischer remembers the show as hectic and unprepared, and has recalled one particular episode wherein executive producer Roone Arledge discovered that Lionel Hampton was in New York, and invited the musician to appear on the show an hour before the show was set to go on the air.[359] The show fared poorly among critics and audiences alike, with TV Guide calling it "dead on arrival, with a cringingly awkward host."[360]Alan King, the show's "executive in charge of comedy," later admitted that it was difficult trying to turn Cosell into a variety show host, saying that he "made Ed Sullivan look like Buster Keaton."[360]Saturday Night Live with Howard Cosell was canceled on January 17, 1976, after only 18 episodes.[359] A year later, in 1977, the NBC sketch show Saturday Night finally got permission to be named Saturday Night Live due to the cancellation of this version of Saturday Night Live and hired many cast members who worked on the ABC version (the most notable being Bill Murray, who was hired after the departure of Chevy Chase).
The Tom Green Show
This comedy show written by and starring controversial Canadian comedian Tom Green was ranked #41 on TV Guide's 50 Worst TV Shows of All Time list.[361] In 2001, Green also produced the film Freddy Got Fingered, which featured a similar style of humor and is also considered one of the worst films of all time to the point of winning the Golden Raspberry Award for Worst Picture.[362]
The Wilton North Report
Almost from the outset, creative differences occurred between The Wilton North Report's writing team, executive producer Barry Sand, and hosts Phil Cown and Paul Robins. The hosts thought the writers' material was too sophisticated for mass audiences and frequently not very funny; the writers thought Cowan and Robins were less than erudite and felt uncomfortable writing for them. Sand tried to make peace between the hosts and writers, seeking material that Cowan and Robins would feel comfortable with yet encouraging the hosts to tone down their shrill delivery. Pre-debut rehearsals did not impress Sand nor Fox executives, who decided on November 29 to push back Wilton North's premiere, which had been scheduled for the next night, to allow the crew extra time to gel (the hosts and writers had been together for not even a week). The delay also meant a retooling of the show, beginning with Sand's scrapping of the opening news review segment; Sand believed it did not mesh with Cowan and Robin's friendly approach,[363] while Fox objected to its crude humor.[364] By the time Wilton North did finally reach the air on December 11,[365] its own cast and crew would have difficulty articulating what the show was even trying to do. The on-air product was met with general derision from critics; Clifford Terry of the Chicago Tribune said the show took a smug, studious approach to its subject material,[366] while Ken Tucker of the Philadelphia Inquirer thought the "video version of Spy magazine" lacked "genuinely amusing rudeness."[367] Later episodes of Wilton North would see a greater reliance on long-form videos and feature reporting, with such examples including a report presented by Aron Ranen on a dominatrix that specialized in corporal punishment, as well as a feature on a high school basketball team in South Carolina that hadn't won a game in five years (though they pulled off a win when a Wilton North crew filmed them in action). The idea was to have Cowan and Robins generally serve as presenters and offer comments on what was being shown. Staff writer and commentator Paul Krassner would also be on hand to introduce and discuss "underground videos" with the hosts. Krassner, in what he would later term a "practice" segment, discussed the highlights of 1987 with Cowan and Robins on the January 1 broadcast, with the possibility that such analyses would become permanent the following week (a possibility Krassner was thrilled about doing, as he would recall in a February 1988 Los Angeles Times piece about his time at Wilton North).[363] By this time, however, Fox's affiliates grew restless and demanded that the show be cancelled immediately; Fox would announce Wilton North's cancellation on January 5, 1988, with network president Jamie Kellner calling the show "a bit too ambitious."[363] The show's 21st and final episode would air on January 8.

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ abHofstede (2004), p. 85-87
  2. ^"No Grown-Ups!". The Baltimore Sun. October 2, 1994. Retrieved February 12, 2018.
  3. ^Copeland, Brandon (December 22, 1994). "Teen Thursday". Herald & Review. Retrieved February 12, 2018.
  4. ^Kenneth R. Clark (August 15, 1994). "Mtv's 'Brothers Grunt' Pushes Cartoon Envelope – Orlando Sentinel". Articles.orlandosentinel.com. Retrieved August 1, 2013.
  5. ^Solomon, Charles (August 15, 1994). "'Brothers Grunt' a Reason to Say 'Ugh'". Los Angeles Times.
  6. ^Graham, Renee (September 25, 1994). "Competitors pick up on MTV's beat". The Boston Globe. Retrieved February 12, 2018.
  7. ^Hall, Steve (August 14, 1994). "MTV hits a new low with animated 'Brothers Grunt'". The Indianapolis Star. Retrieved February 12, 2018.
  8. ^Prescott, Jean (July 31, 1999). "MTV attempts to bring real life to animated series". Knight Ridder. The Pantagraph. Retrieved February 14, 2018.
  9. ^Beard, William; White, Jerry (2002). North of Everything: English-Canadian Cinema Since 1980. University of Alberta Press. p. 63. ISBN .
  10. ^Bruns, Roger (2008). Icons of Latino America: Latino Contributions to American Culture, Vol. 1. Greenwood Icons. p. 247. ISBN .
  11. ^Terrace, Vincent (2012). Encyclopedia of Television Shows, 1925 through 2010 (2nd ed.). McFarland & Company. p. 143. ISBN .
  12. ^Sam Singer and Hanna-Barbera's "Sinbad Jr." on Records|Cartoon Research
  13. ^Beck, Jerry (July 14, 2012). "Courageous Cat Returns!". Cartoon Brew. Archived from the original on October 6, 2014. Retrieved March 20, 2015.
  14. ^"He's Not Sam-tastic". tralfaz.blogspot.com. January 10, 2015. Retrieved February 17, 2018.
  15. ^Beck, Jerry (September 27, 2007). "Bucky & Pepito take a Cartoon Dump". Cartoon Brew. Retrieved October 19, 2008.
  16. ^ abMarill, Alvin H. (2011). Television Westerns: Six Decades of Sagebrush Sheriffs, Scalawags, and Sidewinders. Scarecrow Press. p. 148. ISBN .
  17. ^Perlmutter, David (2014). America Toons In: A History of Television Animation. McFarland & Company. p. 111. ISBN .
  18. ^Erickson, Hal (2005). Television Cartoon Shows: An Illustrated Encyclopedia, 1949 Through 2003 The Shows A-L. McFarland & Company. ISBN .
  19. ^Ask the Universe For What - cartoondump on YouTube
  20. ^Father of the Pride|TV Show Review - Empire
  21. ^Rammairone, Nerina (August 31, 2004). "Siegfried and Roy's Troubled Toon". TV Guide. Retrieved September 9, 2013.
  22. ^ abTucker, Ken (August 26, 2004). "Father of the Pride". Entertainment Weekly. Retrieved February 9, 2018.
  23. ^ abBaird, Kirk (August 30, 2004). "Animated approach: Adult content a hot topic as 'Father of the Pride' premieres". Las Vegas Sun. Retrieved February 9, 2018.
  24. ^Atkinson, Claire (September 6, 2004). "'Father of Pride' Loses Family Backing". Advertising Age. Retrieved February 9, 2018.
  25. ^Smith, Sid (August 31, 2004). "'Father of the Pride' too risque for kids, too dumb for adults". Chicago Tribune. Retrieved February 3, 2020.
  26. ^Pierce, Scott D. (August 31, 2004). "'Father of Pride' is back of pack". The Deseret News. Retrieved February 3, 2020.
  27. ^Goodman, Tim (August 31, 2004). "Let's hope 'Father of the Pride' is on the road to extinction". SFGate. Retrieved February 9, 2018.
  28. ^Bianculli, David (August 30, 2004). "'PRIDE'? TRY 'HUMILIATION' Crude gags litter this show". New York Daily News. Retrieved February 9, 2018.
  29. ^Staff (November 3, 2004). "NBC said pulling 'Father of the Pride'". CNN Money. Retrieved February 3, 2020.
  30. ^Adalian, Josef (November 1, 2004). "NBC swallows its toon 'Pride'". Variety. Retrieved September 9, 2013.
  31. ^Harris, Will (August 11, 2005). "Father of the Pride: The Complete Series". PopMatters. Retrieved February 3, 2020.
  32. ^Gay, Verne (November 18, 2017). "TV turkeys: The worst shows of the 21st century". Newsday. Retrieved February 9, 2018.
  33. ^Masters, Kim (January 13, 2010). "Zucker's Flops". The Daily Beast. Retrieved February 9, 2018.
  34. ^Longbridge, Chris (October 1, 2017). "14 of the most expensive flops in TV history". Digital Spy. Hearst Magazines UK. Retrieved February 9, 2018.
  35. ^Exploiting the Archives: This Look Terrible! Ren & Stimpy 'Adult Party Cartoon' - Nathan Rabin's Happy Place
  36. ^LoBrutto, Vincent (2018). TV in the USA: A History of Icons, Idols, and Ideas. Greenwood Publishing. p. 102. ISBN .
  37. ^Hibberd, James (November 2003). "Spike Retooling Its Toon Strategy". Television Week. Archived from the original on June 3, 2004. Retrieved December 21, 2010.
  38. ^Owen, Rob (June 22, 2003). "Cartoons for guys premiere on Spike TV". Pittsburgh Post-Gazette. Retrieved February 19, 2018.
  39. ^Solomon, Charles (June 26, 2003). "'Toons not fit for an adult". Los Angeles Times. Retrieved February 19, 2018.
  40. ^Grimm, Bob (June 30, 2005). "Now Showing at Home". Tucson Weekly. Retrieved February 19, 2018.
  41. ^ abHughes, Josiah (March 21, 2017). "'Ren & Stimpy' Movie Rejected at Paramount". Exclaim!. 1059434 Ontario Inc. Retrieved February 19, 2018.
  42. ^Miller, Randy (July 17, 2006). "Ren & Stimpy: The Lost Episodes". DVD Talk. Retrieved May 8, 2016.
  43. ^Schimkowitz, Matt (June 3, 2013). "No, Sir, I Don't Like It: The Misfire That Was 'Ren and Stimpy's Adult Party Cartoon'". Splitsider. Archived from the original on February 20, 2018. Retrieved February 18, 2018.
  44. ^
Sours: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_television_shows_considered_the_worst

Tv wiki terrible shows

If one of the men seemed to Lena just like that, then how, ABOUT THIS IS THIS why she would never agree with. Meet them. But Natasha could. And in the same way, why did Natasha want to take revenge for this.

Megatron’s reaction that Teen Titans Go is on Terrible TV Shows Wiki

However, after 15-20 minutes, both vodka and civilian clothes did their job - it became easier, freer, courage appeared. Nyufa slowly recalled how fervently he flirted with girls in civilian life, and the experience, how to grill, you will not drink. "Mistress, let me introduce. Myself - Nyufa!" he said to his friend, who had grumbled, it was at Sergei: he shook his foot in a picturesque way, presented a carnation (did you want sho in Soviet times in December?) and kissed the hand outstretched for a proletarian shake.

You will also be interested:

She ate breakfast as usual and started getting ready for work. Today she decided to wear an orange blouse and a short white pleated skirt. Kira had brown curly hair that reached her shoulders, slender legs peeped out from under her skirt, white pumps completed her wardrobe. She slammed.



2020 2021 2022 2023 2024